Julged äri alustada ja teenust pakkuda, julge selle eest ka vastutada, leiab Äripäeva ajakirjanik Eliisa Matsalu. Vastasel juhul tegutsed valel maastikul.
- Eliisa Matsalu Foto: Andras Kralla
Esmaspäevane Äripäev kirjutas
Rootsis elava Meelis Luige ja Eesti idufirma Viatax OÜ omaniku Jörgen Laumetsa tülikast juhtumist. Nagu paljud teisedki ärisuhted, lõppes seegi mitme vastastikuse süüdistusega – klient sai vigase toote ja usub, et teda peteti, ettevõtja aga endal süüd ei näe ja veeretab ka vastutuse alltöövõtjate kaela. „Meie oleme siin vaid vahelüli kliendi ja alltöövõtja vahel,“ nimetas ta põhjuse, miks ei soovi kliendile raha tagastada. Kuid kes vastutab selle eest, et klient just sellise alltöövõtjaga kokku sattus?
Klient ei pea tühjade pihkudega jääma
Mõistagi ei soovi keegi üheski asjas süüdi jääda. Nii süüdistatakse pahatihti just alltöövõtjat tööde valmimise hilinemises, kehvas kvaliteedis või palkade maksmata jätmises. Möödunud suvel pöördus Äripäeva poole Soomes alltööd võtnud ehitusettevõtja, keda peatöövõtja süüdistas kõigis nimetatud pahategudes. Lõpuks sattus alltöövõtja maksuvõlgadesse, sest ta ei suutnud kuidagi suure peatöövõtjaga rinda pista. Tal polnudki midagi enda kaitseks teha.
Muidugi tuleb tihti ette tegureid, mis ei sõltu ettevõtjast, kuid mis äri käekäigule mõjuvad küll. Klient ei peaks sellepärast rahast ilma jääma. Iga õige ettevõtja oskab selliste riskidega arvestada. Samuti peaks igaüks ise vastutama ka praagi tootmise ja müümise eest, mitte näpuga teiste peale näitama.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.